وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد

یکی از سیاست‌های وزارت ارتباطات تلاش در جهت حمایت همه جانبه از دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های مختلفی است که بتواند نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی داخلی را بسازد این حمایت‌ها مالی است و هم از این نظر که بعد از تولید بازار برایشان فراهم باشد.

وی در ادامه گفت: از این رو مردم نیز برای اینکه تسهیلاتی در ارتباطاتشان به وجود بیاید متوسل به برنامه‌های خارجی نشوند.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم اپلیکیشن‌هایی که امروزه به آن برنامک گفته می‌شود باید بومی باشد، تصریح کرد: از این طریق استفاده از این برنامه‌ها هم برای مردم بسیار راحت‌تر است و هم خود ما به عنوان وزارت ارتباطات آن را ترجیح می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال چه حمایت‌های مالی از گروه‌های سازنده این برنامه‌ها می‌کنید افزود: گروه‌هایی که آمادگی داشته باشند و اعلام کنند که این نوع برنامه‌ها را می‌توانند بسازند و مشکلشان فقط جا و امکانات و پول است همه نوع حمایت‌های مالی و امکاناتی را از جانب ما خواهند داشت.

وی همچنین اظهار داشت: بسیاری از گروه‌ها هم‌اکنون مشغول کار هستند و به تدریج برنامه‌های داخلی همچون آی بازار در حال افزایش است، همچنین شبکه‌هایی مانند کلوپ و آپارات نیز در حال فعالیت هستند و ما نیز از این شبکه‌ها استقبال کرده‌ایم خود من نیز عضو هستم تا نشان دهم که سیاست ما سیاست حمایت از این نوع فعالیت‌های داخلی است.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که بر روی موبایل‌ها بسیار فراگیر شده است تاکید کرد: ما قرار است شش ماه دوم سال به نوعی موبایل نسل سه را تحویل مردم دهیم که مردم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: ما باید تولیدات داخلی داشته باشیم در حال حاضر بسیاری از این تولیدات به وجود آمده اما انتظار من این است که دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان این رشته کار و فعالیت بیشتری داشته باشند چراکه هم نوعی کسب درآمد برای خودشان و هم درآمدزایی برای اپراتورها است و هم اینکه مردم راحت‌تر از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, | 21:57 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |